خبر جدید وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان؛ تغییر کرد
نوری از تبدیل دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه جامع خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای رتبهبندی معلمان در ابتدا امری غیرممکن بود اما با تلاش و همدلی همه مراجع ذیربط اجرایی شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از حداکثر ظرفیتهای موجود در رفع مشکلات و موانع بهرهمند شد و در این راستا خارج از در نظر گرفتن سلایق سیاسی از توانمندیهای افراد استفاده میکنیم.
به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: معتقدیم با توجه به فرمایشات و راهبردهای مقام معظم انقلاب، باید بهترین افراد را برای قبول مسئولیتها انتخاب کرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد مشکل نیروهای مهر آفرین را به زودی حل و فصل کنیم.
نوری از تبدیل دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه جامع خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای رتبهبندی معلمان در ابتدا امری غیرممکن بود اما با تلاش و همدلی همه مراجع ذیربط اجرایی شد.
وی ادامه داد: با تقویت مشارکتها بسیاری از مشکلات در حوزه فضاهای آموزشی به ویژه در دانشگاه فرهنگیان در حال رفع است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش تصریح کرد: حکمرانی، مردمیسازی، شفافیت و عدالت از جمله اهداف برگزاری اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از وزرا در این اجلاس نشان از اهمیت حوزه آموزش و پرورش برای نظام دارد.
نوری بر پویایی مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: عبور از مسیر دین و بکارگیری آموزههای دینی، تنها راه موفقیت برنامههاست. مدیران باید با مشی جهادی حرکت کنند و امور را پیش ببرند.
حجتالاسلام علی لطیفی رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نیز در این اجلاس گفت: افزایش مشارکت و تعامل میان سازمان پژوهش و بخش های دیگر وزارتخانه و ارتباط جدیتر با معلمان و مناطق ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه این به تعبیر رهبر انقلاب قلب وزارت آموزش و پرورش است، اظهارداشت: از این جهت که محتوای آموزشی و تالیف کتب درسی در این سازمان انجام میشود، برنامههایی را برای متناسب سازی محتوا، هدفگذاریها و روشهای آموزشی متناسب با اقتضائات زمان و برنامههای تحولی مورد توجه است.
لطیفی با بیان اینکه نقش معلم در تحقق محتوای آموزشی مناسب حائز اهمیت است، یادآور شد: مسوولیت دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی و آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی را برجسته تر میکند.
وی خاطر نشان کرد: مدل ضمن خدمت جوابگوی نیازهای فعلی آموزش و پرورش نیست ، امیدواریم یک بازنگری در این بخش صورت گیرد./ ایرنا
ارسال نظر