علت اختلال خدمات آنلاین برخی از بانک‌ها مشخص شد

مشخص شده است که علت تأخیر در فعال‌سازی خدمات آنلاین برخی بانک‌ها، زمان‌بر بودن فرآیند به‌روزرسانی داده‌ها پس از یک اختلال سراسری است.

علت اختلال خدمات آنلاین برخی از بانک‌ها مشخص شد

 مشخص شده است که علت تأخیر در فعال‌سازی خدمات آنلاین برخی بانک‌ها، زمان‌بر بودن فرآیند به‌روزرسانی داده‌ها پس از یک اختلال سراسری است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ در روزهای گذشته و در پی حملات سایبری صورت گرفته به شبکه بانکی کشور، خدمات‌رسانی برخی بانک‌ها با اشکال مواجه شد. این اشکال در همان ابتدا برای تراکنش‌های کارتی -دستگاه کارتخوان و عابربانک- رفع شد؛ اما همچنان برای خدمات آنلاین ادامه دارد.

پیگیری‌های اکوایران مشخص کرد که ادامه‌دارشدن این اختلال به‌دلیل تلاش برای رفع مشکل از سوی بانک‌هاست. به بیان دقیق‌تر، برای برگردادن خدمات آنلاین ابتدا باید مرکز داده بانک به روزرسانی شود؛ اقدامی که زمان‌بر است و مدت آن نیز بر اساس تعداد مشتریان بانک، نوع داده‌ها و شرکت پردازش‌کننده داده‌ها متغیر است.

بنابراین، تأخیر پیش‌آمده جای نگرانی ندارد و ناشی از زمان‌بر بودن فرآیند به‌روزرسانی داده‌هاست.

منبع: اکو ایران
کدخبر: 178543

ارسال نظر